Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
-
30.11.2020
Geerts/Denayer heeft een volledig eigen e-learning/ online opleiding platform ontwikkeld inzake overheidsopdrachten. Een e-learning of online opleiding bestaat voor 70% uit een vooraf opgenomen presentatie (video) met voice over. Voor het overige wordt de opleiding aangevuld met begeleidende teksten en documenten, alsook links naar nuttige informatie op het internet. Kortom: een...
→ Read more -
26.11.2020
De Raad van 25 november 2020 roept de Commissie en de lidstaten op om overheidsopdrachten in te zetten als strategisch instrument voor duurzame en innovatieve groei en om de administratieve lasten te verminderen. Lees hier de persmededeling. We couldn't agree more. Daar heeft Geerts/Denayer de tools voor in huis. Lees hier alles over onze diensten voor aanbestedende...
→ Read more -
15.11.2020
Waarom deze dienst? Bij een overlijden van een naaste wordt u niet alleen geconfronteerd met verdriet en de organisatie van de begrafenis, maar ook met de administratie rond de deblokkering van bankrekeningen en de aangifte van de nalatenschap voor de erfbelastingen. Naar aanleiding van een overlijden in de familie van Johan, maakten we kennis met deze administratieve en fiscale...
→ Read more -
04.11.2020
Om onze kantoorruimte aan de Lodewijk van Berckenlaan, Borgerhout, optimaal te benutten, starten we vanaf februari 2021 met een coworking/ verhuur formule. Lees er hier alles over Immowebcode ...
→ Read more -
31.10.2020
We zijn op zoek naar een gedreven Paralegal/ office manager om ons departement administratief recht te versterken. De medewerker van onze dromen is zelfstandig, technologie-vaardig, leergierig en ambitieus, en heeft zin en interesse om zich inhoudelijk te verdiepen in het administratief recht. Dé kerncompetenties die we zoeken zijn een snel begrip en zelfstandigheid. Lees hier...
→ Read more -
26.10.2020
De Vlaamse Regering besliste op 2 oktober 2020 dat het Facilitair Bedrijf (FB) de enige aankoopcentrale wordt voor de Vlaamse overheid voor “gangbare en gebruikelijke ondersteunende goederen en diensten”. De beslissing beoogt dat alle "gangbare en gebruikelijke ondersteunende goederen en diensten" moeten worden aangekocht door het FB, en dus niet meer door diverse entiteiten afzonderlijk...
→ Read more -
21.04.2020
Korte inhoud Praktische opleiding om meer te halen uit uw overheidsopdrachten. Hoe zet u de wetgeving in om effectief de beste koop te realiseren? We gaan in op uw algemene aankoopstructuur, de opmaak van een helder en leesbaar bestek, de raming van de opdracht, de voor- en nadelen van raamovereenkomsten en aankoopcentrales, flexibele plaatsingsprocedures, en nog veel meer. Datum en plaats...
→ Read more -
20.04.2020
In de omzendbrief KB 2020/01 van 10 april 2020 roept de Vlaamse overheid op tot de nodige soepelheid bij de plaatsing en uitvoering van overheidsopdrachten. Belangrijk en terecht uitgangspunt van de omzendbrief is dat alle ondernemingen (met uitzondering van handelszaken en horeca) in principe mogen verder werken. Dat is enkel anders indien de maatregelen inzake social distance niet kunnen...
→ Read more -
02.04.2020
Heel wat overheden hebben intussen richtlijnen opgesteld over de toepassing van de wetgeving overheidsopdrachten in de huidige crisis. Een overzicht Europese commissie In haar mededeling van 1 april 2020 (2020/C 108/01) geeft de Commissie een opsomming van de mogelijkheden tot flexibele plaatsing van overheidsopdrachten, die voorzien zijn binnen het bestaande wettelijke kader (de richtlijn...
→ Read more -
30.03.2020
Onze laatste nieuwsbrief zit weer in uw postbus. Lees hem hier na. Nog niet ingeschreven? Dat kan...
→ Read more -
29.03.2020
Ons kantoor werkt verder. Aarzel niet om ons te contacteren. Advocaten worden dan wel beschouwd als een essentieel beroep (MB 18/3/2020), wij sluiten ons aan bij de algemene maatregel om te telewerken. Vergaderingen op kantoor kunnen voorlopig niet doorgaan, maar er zijn een dozijn manieren om digitaal te vergaderen. Wij kunnen steeds met u samen zitten in onze digitale meeting room (Google...
→ Read more -
27.03.2020
Om beter het hoofd te kunnen bieden aan enkele maatschappelijke uitdagingen die ontstaan zijn ingevolge het uitbreken van de Corona crisis, nam het Vlaams Parlement op 20 maart 2020 een decreet aan “over maatregelen in geval van een civiele noodsituatie met betrekking tot de volksgezondheid” (hierna: het Nooddecreet). Dit Nooddecreet voorziet in 2 zaken. Bouwen zonder vergunning: voor...
→ Read more